Simpanan ! :)

Kamieko Mieyko

My photo
Aku budak yg bnyak kerenah dengan emosi yg sntiasa tak menentu. Merupakan penuntut di UKM dan mempunyai perangai yang sengal. Haha. Oyeahh ! i'm 20 okayy ;)

Friday, October 5, 2012

New Life :)

Haii dan Assalamualaikum :)
Dah dekat sebulan aku dekat UKM ni tapi baru skrg aku berkesempatan nak update pasal life baru aku. Alhamdulilah , aku dapat further study dkat UKM , Bangi. Course ape ? I've got Ijazah Sarjana Muda Sains Politik (Hon) *berat woo course ni. tak terbawak rasenya. Menghafal jek semua. Aku ni da lah makhluk paling pemalas nak menghafal. Well , takde ape sbnarnya nak cerita. Just perkara biasa yg semua org lalui bila masuk Uni kan. Rasa teruja , eksaited segala mcm time nak masuk U. Bagi aku , nih first time aku jauh dari family. Da hidup selama 20 tahun ni , baru sekarang aku merasa duduk jauh dari family. Baru lah dapat rasa berdikari. Cewahh. *berdikari lah sgt aishah oii.  Sblm nih asik duduk dgn family jek. Tak challenging lngsung. Kihkih.  Sedih jek masa mula mula nak pergi bangi tuh. Tapi , takde lah pulak aku menangis sakan kan *jiwa kental babe. Haha. Padahal dekat jek Bangi dgn Seremban. Tiap tiap mnggu boleh balik. Apedehal :D Okay , back to the topic. Aku stay dan menginap dekat Kolej Antarabangsa Ibu Zain *takyah nak menginap sgt lah kann aishah. Hekk ! Masa time orientasi tuh , mesti org akan kata 'masa kene buli'. Well , semua tanggapan tuh salah belaka. Nak tau kenapa ? Sbb kiteorg tak kene buli pungggg. Lagi best adelah time MMP tuh. Seronok plus happening gilee.   Abang abang and akak akak PC sumenya best. Baik pun baik *bodek ? mmg pun.  Haha. Tapi yang bosannya sbb kiteorg kene dgar mcm mcm taklimat , ceramah , penerangan dan segala mcm lagi lah. Itu part yg paling tak BEST sekali. Boringg wehh. Tersenguk senguk aku time dgar ceramah. Mengantuk pnya pasal. Tapi part yg paling best sekali time MMP bila kiteorg kene buat persembahan choir utk Malam Percikan Seni (malam penutup MMP). Hnya sebahagian jek dan yg laen kene masuk perang DECTAR (cheers antara kolej) dan yg selebihnya masuk pertandingan debat :) First experience yg paling berharga bg aku sbb kene buat persembahan dpan 3600 ++ org. Sblm nih dpan 100 org pun aku tak pernah nak buat , nih terus kene buat dpan 3000 org *aku rasa mcm nak pengsan derr. Haha. Alhamdulilah , masa malam tuh sumenya berjalan dgn lancar. Seronok dea sampai tak terkata and the best part time hari terakhir MMP. Ade jamuan penutup + jamuan rayaa. Yeah , i <3 IZISH :D

Untuk gambar sepanjang minggu orientasi akan bersambung nnt , part 2. Coming soon *bajet blogger fofular jek nak ade sambungan bagai haih. Cehh :/

No comments: